Det flyter på riktigt bra med sömnadsprojekten just nu och jag har fått klart en hel del projekt! 
Här är mina senaste verk;
Det jag är absolut mest nöjd med är min Agens hack klänning! Den är gjord utifrån mönstret på Tilly and the Buttons trikåtopp Agnes. Jag har gjort så mycket med det mönstret nu så jag ska försöka göra ett samlingsinlägg med bara det mönstret vid ett tillfälle. Detta fick även vara årets midsommar klänning och här ser ni mig precis innan vi ska iväg och äta nubbe med sill..eller hur var det nu hehe.

Jag har även gjort ett par mjukis shorts till Anton som blev mycket uppskattat när det var så varmt där maj/juni. När jag ändå höll på med all trikå så blev det ett par mjukisbyxor till mig också.
Det är bra att det flutit på så bra som det gjort nu för jag har nämligen stora projekt på g! Nu är det slut på all trikå sömnad också! Har nämligen bestämt mig för att ge mig på ett försök på det största projektet en hemma sömmerska kan ge sig på...jag ska sy min alldeles egna brudklänning!
Kommer att låta det projektet bli en egen följetong här på bloggen för jag kommer att ha andra små projekt vid sidan för att inte tröttna helt på det stora projektet. Jag har lång tid på mig och om jag inte lyckas kommer tid att finnas till att köpa något på blocket eller så.

Håll tummarna för att jag lyckas och glad sommar på er!

1 kommentarer

Fredrikapåvinden

28 Jul 2016 09:46

Superfina saker! Älskar klänningen, en riktig sommarklänning.

Ska bli sååå spännande att få följa din brudklännings-följetong. Heja dig!

Svar: Tack! Ja första uppdatering är på g ang klänningen :)
Linnéa

Kommentera

Publiceras ej