Hej alla! Japp jag lever fortfarande. Livet är mycket just nu, framförallt mycket positivt vilket är otroligt härligt. Tyvärr är nog jag sån att jag blir väldigt negativ när jag blir stressad, något jag jobbar på nu eftersom anledningarna till att det är mycket nu är till största delen positivt. Det går fantastiskt bra på jobbet och jag ska gifta mig i år. Detta fantastiska år som börjar med ett nytt ärofyllt uppdrag på jobbet och att både jag och sambon skadar oss. Karma-utjämning antar jag :) 

Planeringen till bröllopet går också bra klänningen går framåt och kommer bli super fin! Jag insåg att ovantyget som är en tyll med flock prickar gled mycket på huvudtyget som är ett ducess tyg. Därav bestämde jag mig för att trockla fast varje bit av tyll på huvudtyget så att jag verkligen kan behandla dem som en bit sen när jag ska sy ihop klänningen. 

Jag har också uppdaterat sy rummet med ett nytt överdrag till strykbrädan matchande presskuddar från ett mönster från tilly and the Burtons blog. En liten pressduk i linne gjorde sedan pricken över i!

Hoppas att jag ska orka lägga lite mer energi på bloggen i år. Mycket brudklänning kan jag i alla fall lova.
Ha det gött!

1 kommentarer

Anonym

25 Feb 2017 08:41

Hej! Vilken fantastiskt fin brudklänning du syr! Jag är på jakt efter en prickig tyll och det var därför jag hittade hit. Vill du avslöjar du hittade den? 😊

Svar: Hej! Absolut! Jag har köpt båda tygerna hos Zanna http://www.zannaz.se
Ett tips är att just prata med de i din lokala tygbutik eftersom de har kontakter och leverantörer och säkert kan hjälpa dig att köpa in det du letar efter speciellt om du behöver mycket. Hoppas du hittar det du letar efter :)
Linnéa

Kommentera

Publiceras ej