Det här har varit en mycket längre resa än jag räknade med. Att det skulle vara tufft och utmanade hade jag räknat med men detta var och är ett stort projekt med stort S!

Det är något väldigt speciellt med att jobba på en så här stort syprojekt och framförallt sin egen brudklänning. Att också jobba 100% med ett jobb som innefattar en del tjänsteresor gör också att det tar lång tid. Som ni vet hade jag problem med storlekarna så jag fick till slut ta in den ganska mycket för att sitta som jag ville.

Men det va bara att göra jag testade även olika sett att sy ryggdelen då jag tyckte att det tänkta sättet att sy var allt för svårt att på snyggt. Det på bilden över är så det är tänkt men då det bara veckade sig fult skrotade jag det sen.

Så va det bara att börja prova, och ändra. Med en ej ännu uppackad resväska i bakgrunden

Ta in den, prova igen och så vidare. Som sagt inte alltid så glamoröst när man jobbar. Är att smita emellan storstädnignen och rensningen en helg för att hinna lite på brudklänningen. Här har jag kommit fram till att jag ska sy ryggen så att mitt övre tyg som ska vara en genomskinlig tyll/spets bara fortsätter ut på ryggen istället för att sy dit en ny bit. Med lyckat resultat på ett enkelt sätt.

Slutligen kunde jag prova slutresultatet! Efeter ytterligare någon ändring och insikten att jag deffernitivt behöver en underkjol för att få riktig sjöjungfru effekt kunde den här bilden tas.

Känns konstigt att ha jobbat med att få en bra passform på något så länge bara för att sen ta isär den. (Tilläggas ska att den inte är riktigt sydd i ryggen här så blir lite stor på mitten bilden)
Men nu är jag spänd på att snart klippa i det riktiga tyget! ..och rädd på samma gång..

1 kommentarer

Linnéa

02 Dec 2016 09:37

Alltså wow! Vilken vacker brudklänning! Längtar så tills du visar den färdiga versionen :)

Svar: Tack! Ja det gör jag också :D
Linnéa

Kommentera

Publiceras ej