2. Min internet-crush. Berätta om en person som du beundrar på internetz …
 
Här har jag svårt att välja någon annan än Elsa Billgren!
Tror att det var en av de första bloggarna jag började följa. Har alltid beundrat hennes kreativa, lättsamma och öppna sett. Sen har vi också det gemensamt att vi älskar att skapa och drömma oss bort i härliga vintage klänningar fulla med tyll. Som ung hade vi traditionen att titta på Äntligen hemma till fredags myset. Det spelades så klart in och tittades på till hämtmaten eller tacosen. Jag tror att det var att Elsa hamnade i rutan som gjorde att jag fortsatte titta även när jag flyttat hemifrån för att plugga. 
 
Jag har helt klart uppskattat att följa hennes blogg så här länge som jag gjort. Den innehåller en lagom blandning med gör det själv, inredning, vintage, tankar om livet och bara sådant som är fint. Helt enkelt allt jag gillar utom sömnad. Elsa när ska du börja sy kläder? :)
Vi håller dock inte med varnadra om det där med dop, och jag får ibland känslan av att hon oroar sig över mycket. Något jag också gör och borde sluta med. Något alla tjerer som vill mycket med liv och kariär borde sluta med!
 
Har sett henne live en gång i en vintage butik. Då jag inte kom på vad jag skulle säga (frös kanske lite) så vågade jag aldrig gå fram och säga hej haha... får göra det nästa gång helt enkelt och kanske hoppas på en till föreläsning i Skåne trakten en dag som jag har tid att komma på.
 
Och så var det där med alla vackra klänningar <3
 
Tyllkjolar i alla ära men att som kvinna våga sattsa på sin egen karär utan att låta det komma ivägen för kärlek och familj eller tvärt om tycker jag är beundransvärt. Hon har lyckats få både och vilket jag tycker är härligt även om det är tydligt att det kräver mycket jobb! 
 
 
Hoppas själv på att kunna visa att det går med ett "vanligt tråkigt 8-17 jobb" en dag ;)

Kommentera

Publiceras ej