För en tid sedan så bestämde jag mig för att prova på att åka på konferans med en yrkes nätverks grupp jag hänger med ibland. Det visade sig att en av alla kvällarnas fester hade temat "celebrities". Ytterliggare ett tillfälle att få så något roligt tänkte jag och bestämde mig för att sy den episka petite noir klänningen som Adry Heppburn har i den gamla klassikern Breakfast at Tiffany's
 
Efter att ha studerat en del bilder så noga det gick kunde jag konstatera att den var lång, med en rak kjol med lite rynk i midjan. Plus den väldigt speciella ryggringningen och går över i en båtringing på framsidan. 
Jag hade bara en helg på mig och var också tvungen att göra mönstret själv så var tvungen att jobba snabbt! 
Hade en del problem med ryggen då jag inte hade riktigt med tid att komma på det bästa sättet att vända klänningen efter att fodret var i sytt.
Tillslut fick jag ett resultat som jag ändå är mycket nöjd med på den korta tiden. Klänningen var väldigt bekväm som fest klänning så jag skulle verkligen vilja göra fler varianter på den. Kanske med en annan enklare rygg eller bara en djup rygg ringing?

Kommentera

Publiceras ej