Idag är det sista dagen på en lång härlig semester som började i en av mina nya favorit stränder Paris. 
Vi hade bara en långhelg där men det var tillräckligt för att promenera runt de viktigaste delarna av staden...
Det var sol, varmt och härligt hela helgen! Massa crepes, gott vin och härlig stämning. Vår promenad runt Paris landade på ca 30 000 steg..aj min höft! Men det var värt det!
Jag struttade runt i min favorit äventyrs kjol en kjol gjord av Tilly and the Buttons Delphine mönster från boken Love at first stitch pattern hackad till en något rakare modell än originalet.
Att bara befinna sig på alla härliga häftiga platser och se allt på en dag utan att gå in var ett perfekt sett att få en första uppfattning om staden. Alla intryck packade på en dag är också häftigt. 
Lite vintage shopping hann vi med. Så super bra fynd potential jämfört med Sverige!
Dag två blev det en tur till Montmartre där jag fick prova att använda sommarklänningen jag sydde i våras. Dag tre blev det ett museum och flyg hem. 

Nu får de bli några andra städer emellan men hit vill jag deffernitivt tillbaka igen!

1 kommentarer

Fredrikapåvinden

01 Aug 2016 12:44

Wow vad härligt det ser ut Linnéa! <3 Vilken resa! Jag skulle också vilja åka till Paris i hemsydda kläder, spatsera omkring en massa, dricka vin och vintage-shoppa. Va härligt att få se en glimt av din resa i allafall!

Kommentera

Publiceras ej