Imorgon är det dags att lämna in bidragen till sybingot och så kommer ett stort inlägg med alla mina senaste verk upp här på bloggen. Några har jag visat innan och andra är nya. En sak som ska med är min nya badrumsmatta!

Den hör är verkligen ett riktigt UFO! (Unfinished object) Om du går till mitt inlägg den 5/2-2013(!) så hittar du inlägget där jag börjar på den här mattan. Efter ett fullt liv med exjobb, flytt, tågpendlig skadad rygg och axel, omtumling och flytt till Skåne land är den nu klar! Den är inte den perfektaste mattan någonsin men det känns som en seger att ha fått klart den.

I början var den också väldigt vågig vilket gjorde mig lite ledsen och också är anledningen till att jag drog ut på det eftersom jag gjorde om den en gång för att försöka förbättra det. Men som ni ser på första bilden plattade den ut sig med lite användning :)

Mitt i allt så håller jag också på med min brudklänning. Mönstret valde jag för längesedan när jag hittade ett som påminde mycket om en klänning jag provat som jag gillade.

Butterick B5779 heter mönstret.
Tyvärr måste jag säga att jag till en början blev väldigt besviken. Efter att ha köpt den mindre varianten som innehöll de vanliga storlekarna som brukar funka för mig insåg jag att det inte skulle passa mig! Jag köper storlekar S-M 36/38 beroende på butik vilket brukar bli st 10 men i detta fallet så behövde jag gå ända upp på st 14(!) för att hitta mått som hyfsat stämde överens med st 38. Grymt besviken fick jag vackert köpa ett mönster till som innehöll de större storlekarna. Till saken hör att måtten inte är skrivet på utsidan vilket gör att du inte vet innan du köpt mönstret.

Jag har hur som påbörjat en toile av lakan jag köpt för 19kr styck på Ikea. Har också en tydlig idé om hur jag vill att det ska se ut. Så det är på G i alla fall vilket känns skönt! Ska försöka uppdatera status så ofta jag hinner.
Kram så länge!

Kommentera

Publiceras ej