Här är nu mitt bidrag till sybingot 2016! Mycket bilder är det. Jag är nöjd med hur mycket jag lyckats kryssa av ändå även om det bara blev två bingorader. Jag har några projekt som inte blev färdiga som hade kunnat kryssa av mer, men men här kommer resultatet:

Brodera något:
Jag har broderat mina framtida initialer på en gammal kökshandduk. Tanken är nämligen att ha gamla kökshanddukar istället för servetter på bröllopet och då tänkte jag att det kunde vara kul att jag och sambon har varsin med initialer. Blev nöjd med resultatet så nu är det bara att göra en till till honom.
Tekniken jag använt ser ni på nedersta bilden.

Sy/Sticka/virka något efter ett färdig mönster +
Sy i en dragkedja +
Fålla en kjol:
Jag sydde en kjol från Tilly and the Buttons bok Love at first stitch

Sy/sticka virka något till hemmet +
Gör klart ett UFO
Jag virkade en badrummsmatta som jag påbörjade år 2013

Sy något i trikå +
Sy/sticka/virka till någon annan +
Sy/sticka virka något du aldrig gjort förut:
Jag sydde ett par kalsonger till sambon

Sy en tygpåse:
Jag gjorde en tygpåse så att mina virkningar och stickningar inte trasslar in sig med nycklarna i väskan

Sy/sticka virka något rött:
Jag gjorde klart en klänning som också legat påbörjad sedan länge

Sy om ett plagg:
Jag sydde om en kjol som legat i garderoben i en evighet

Hur den såg ut innan:

Sy/sticka/virka i solen:
Jag smet ut på balkongen och virkade i solskenet (är tofflor som inte hann bli klart)

Gör en nåldyna:
Jag virkade en nåldyna kamouflerad till kaktus

Grymt kul att vara med! Så det kommer jag att göra om ifall möjligheten finns.

3 kommentarer

josefine

31 Aug 2016 20:43

Så fina grejer du gjort! Möjligheten att vara med igen återkommer förhoppningsvis nästa sommar :)

Svar: Tack! :) Det låter skoj!
Linnéa

Fredrikapåvinden

07 Sep 2016 07:52

Men alltså woooow vad mycket saker du hann med! och så mycket fina grejer! Jag är helt imponerad! Jag älskar klänningen, tillykjolen och de broderade handdukarna. Så bra jobbat!

Svar: Tack! :D var framförallt super skönt att bli klar med det som bara legat halvfärdigt i en evighet :)
Linnéa

Mathilda Fagergren

04 Dec 2016 22:38

ÅH!! Vilken fantastiskt fin klänning du gjort! Finaste jag sett på länge för att vara helt ärlig :)
Får man fråga lite snällt vad det är för ett mönster du använt?

Hälsningar Mathilda

Kommentera

Publiceras ej