Så då var det dags att ladda inför ny arbetsvecka igen. Idag var tåget i tid och jag tar mig framåt lyssnandes på "coffee table jazz"

Fina S blev tyvärr förkyld så lördagens planer blev inställda. Istället blev det en lugn dag och kväll med massa egen tid hemma. Något som var otroligt skönt, bara lugn och ro. Händer nämligen inte allt för ofta. 

Dagen började med den obligatoriska färgglada gröten (minst en gång per helg). Blev mer rosa den här gången då jag var sugen på hallon :)

Middagen bestod av världen mest enkla broccolisoppa.

Jag dukade sedan upp kvällsmys med grönsaksdipp och te ur den här härliga koppen från designhouse Stockholm.

Film och fortsatt arbete på mina syprojekt stod för övrigt på menyn. 
Tänkte sy en kjol med tillhörande hängslen i det här tyget.

Skönt med en lugn helg känner jag just nu när jag sitter mitt i något som skulle kunna vara ett dagis men är ett tåg...tågresor är inte det mest avslappnande på jorden...

3 kommentarer

Sara

26 Jan 2014 19:22

Tycker också mycket om lugna sköna helger! När de väl inträffar..

Svar: Ja man får ta tillvara på de man får :)
MissC

Queen of Kammebornia

28 Jan 2014 08:19

Den där kjolenkommer ju att bli alldeles fantastisk!

Svar: Hoppas :) jag ska uppdatera med lite mer bilder när jag kommit en bit :)
MissC

nickolina

05 Feb 2014 20:37

åhh va gott allt såg ut!! :DD va gärna med i min tävling på bloggen :D

Svar: Ska kolla in det :)
MissC

Kommentera

Publiceras ej