Jag har virkat ganska länge men inte riktigt vågat börja sticka tidigare. Det har känts så mycket svårare men jag har ändå varit sugen på det länge. Stickat är otroligt mysigt och super fint. Det passar dessutom min retro stil väldigt bra vilket är ett plus. Kanske är det retrokänslan som gör att jag blir så förtjust i det. 

I jul fick jag då en perfekt julklapp av svärmor - Stora boken om stickning och en liten kom igång lektion.
Den här boken är super bra!!! Den har tydliga bilder och beskrivningar på alla grunder du behöver veta. Den går också igenom hur du stickar massor av olika mönster (tex resår och flätor). De visar tekniken för hur du stickar de olika raderna för att få ihop mönstret inte direkt i ett helt stick mönster (tex för en mössa). På så sett kan du lära dig tekniken och sedan både enkelt känna igen vad du gör när du stickar efter ett specifikt (tex möss-) mönster och hitta på egna mönster. 

Jag rekommenderar den verkligen både till de som stickat en del och behöver lite finslipning på tekniken samt även de som aldrig stickat förut och vill lära sig.

Jag gick även på TIGER i Göteborg under jul semestern och plockade på mig massa bra bambu stickor för 10 kr styck :) 
Gjorde några fel i början på arbetet men nu är jag klar med min provlapp och ska börja på något riktigt :)

1 kommentarer

Anonym

22 Jan 2014 14:14

Missa nu inte chansen att få vinna en supersexig bikini här hos mig - http://www.nattstad.se/bexollila/tavling---vinn-valfri-bikini-11998752 , puss!

Svar: Okej...får kolla på det. Ska dock säga att jag föredrar riktiga kommentarer...
MissC

Kommentera

Publiceras ej