Att resa, det är något jag gör nu...både som i att jag gör det jämt och att jag sitter på tåget just nu.

I somras hände det, jag fick mitt första jobb. Åååå härliga känsla - någon tror på mig och min kompetens! 

Jag fick möjligheten att jobba med det jag utbildade mig till. Detta betyder att jag har en större chans att få jobb i framtiden, en karriär, en försörjning .... Och att jag blev veckopendlare...
Ta mig inte fel jag är otroligt tacksam för mitt jobb.
Det är nämligen så att jobbet ligger i Stockholms trakten och trots att jag stått nästan 5 år i kö... Ja alla som någon gång försökt få en bostad i Stockholm förstår resten. Det är väldigt svårt att få en lägenhet som man som ensam tjej kan tänka sig att bo i. 
Mitt <3 fick jag nämligen lämna kvar på orten då han jobbar på annan ort för tillfället. Lösningen blev ett veckoboende hos föräldrarna med 45 min bilkörning till jobbet. 

Trots allt detta så är det värt allt besvär långa dagar och att alltid vara på resande fot. För mig är det otroligt viktigt att känna att den tid jag lagt på studierna ledde någonstans, att jag har fått ett jobb jag tycker om och att jag har en framtid att titta mot som känns ljus. 

Ja jag är tacksam över att ha ett jobb. Är du?

1 kommentarer

Maddiie

17 Jan 2014 19:18

Sv: Man får ju det ^^


Jag är jätte tacksam över att jag har fått ett jobb som jag älskar och trivs så bra med :) Än bättre att jag bara har en fjuttig bilresa på 15 min att ta mig till jobbet.

Vad jobbar du som? :)

Svar: Härligt ^^ ja det hade varit en dröm :D
Jobbar som konstruktör. Produktutveckling med en del kvalité och processutveckling :)
MissC

Kommentera

Publiceras ej