Nu är det resturang veckan i Stockholm. Jag var ute med en kollega i torsdags och provade resturang Åberg Nilsson. 

Är inte super imponerad av helhetsintrycket. Det var ett väldigt mysigt ställe. Generellt var vin priserna ganska dyra och jag var inte super imponerad av maten. 
Jag beställde först in oxkind som normalt sett är en väldigt god rätt, ett långkok där köttet blir så mört att det faller sönder och smälter i munnen. Det jag fick här var där emot en hård sammanslagen klump av kött som skulle varit svår att ta sig igenom även med motorsåg...
Besviket skickade jag tillbaka maten och bad om en ny rätt vilken jag fick när min kollega hunnit äta up. Då beställde jag Anka. Var helt okej men tyckte nog att de ännu en gång försökte vara lite mer komplicerade än vad de klarade av. Istället för att hålla det enkelt och gott.

Ankan hade både vitlökskräm, äpplebitar, russin, valnötter och rödvinsås som smakade lite för mycket fond, smaken blev lite för kraftig (samma som för oxkinden).

Dock måste jag säga att choklad fondanten var perfekt!

Choklad är också något av det bästa jag vet :)

Har tyvärr lite problem med min blogg app så texten blir konstigt stor ibland. Hoppas på att kunna lösa det snart 

Kommentera

Publiceras ej