Jag valde att vara med i OWOP utmaningen med Tilly and the Buttons mönster Delphine från Love at first stitch.

Först ut var den första kjolen jag sydde. Den sydde jag av en spillbit som blivit över efter en klänning. Därför fick jag också göra om mönstret lite så att den blev lite rakare än tänkt.

Jag fortsatte sedan med min senaste kjol som är sydd helt efter orginalmönstret men med en linning i ett annat tyg. Hör har lockarna fått släppas lösa också från lördagens pincurls.

Åter till första kjolen med en typisk tredje-dags hästsvans. De första topparna är från HM och denna orangea är från leredoute. Stickade toppar är så super fint! Om du är en hejare på att sticka själv måste du kolla in de här mönstrens på Etsy! Önskar att jag var så vass med stickorna själv.

Sedan har vi dag fyra alltså Tisdag! Också här med en enkel gammal HM T-shirt. Den här kjolen är den jag är minst nöjd med. Tyget är alldeles för tjockt för att ha ett dolt blixtlås vilket ställde till bekymmer. Dem blev även en del förstor som stör lite. I övergiv så har jag hackar mönstret och gjort den längre samt lagt till fickor.

Sedan fick jag använda om kjolarna för nu hade jag inte fler unika exemplar. Sjömansskjortan på första bilden är vintage och Odd Molly koftan på sista har jag fyndar på myrorna för 190kr.
Blev lite fel ordning på bilderna. Den i mitten hade jag sista dagen.
Tanken var egentligen att jag skulle ha hunnit sy en ny kjol tills dess men det blev helt enkelt att ha min allra första sydda. Deb som varit min favorit kjol så länge att den börjat falla sönder <3

Kommentera

Publiceras ej