Hej igen!
Den här utmaningen valde jag att ändra lite. Då jag inte skrivit så mycket om mig själv innan valde jag att hålla det till fem egenskaper jag gillar hos mig själv så att jag kunna skriva lite mer om dem och tre jag inte gillar för att ändå hålla det övervägande positivt. Här kommer de;

Egenskaper jag gillar hos mig själv:
1. Jag är envis; ibland behöver man helt enkelt lite "jäklar anamma" och inte ge upp!

2. Jag har lätt för att prata med folk.
- en egenskap som kommer väl till hands, tycker så att säga inte att saker och ting behöver vara så komplicerade, människor är intressanta så det är alltid kul att prata med dem :)

3. Jag dömmer ingen innan jag "känner dem" -innan jag hört vad någon säger och sett lite beteende så har jag ingen åsikt om vad det ör för en person. Jag har verkligen försökt utmana mig själv i detta för jag tycker själv att det är lite "pretto" att säga så och jag tror att alla har lite fördomar, även jag, som påverkar oss. Men har upptäckt att jag nog inte har så mycket sådant. Älskar att prata med människor och är öppen som person, sitter aldrig sur och tyst för att jag inte litar på vad jag har framför mig. Hur ska jag kunna veta innan jag pratat med människan och bildat mig en uppfattning om personen :)

4. Jag gör klart saker! Jag hatar halvfärdiga saker. Därav gör mitt syskåp lite ont just nu då jag fått prioritera att göra klart annat först. Men jag har alltid varit en som gillar att ta tag i saker, få det gjort och sen njuta av det. Min farfar påpekade alltid vikten att att inte rusa till nästa projekt utan att stanna upp, känna sig nöjd och ge sig själv en klapp på axeln för att man blev klar med det man tänkte sig.

5. Jag försöker alltid vara snäll!
- jag kan absolut vara väldigt tuff om det skulle behövas, speciellt i mitt yrke som ingenjör och kvinna men försöker alltid vara snäll. Snällhet är något som många gånger saknas i vårt samhälle, ibland kan en liten snäll kommentar göra någons dag <3

Egenskaper jag inte gillar med mig själv:

1. När jag oroar mig har jag lätt för att "spinna" tills någon stoppar mig. Tur att jag har min sambo som kan säga ifrån och lugna mig när det blir så!

2. Jag kan ibland ha svårt att få fram vad jag menar för att jag har så mycket tankar och tänker så fort att jag hoppar över tre steg i min förklaring. Upptäcker det dock själv, ursäktar mig och säger att jag måste börja om.

3. Jag är en nagelbandsbitare! Drömmer om fina naglar och händer men minsta lilla torra bit på nagelbanden så är jag där och förstör det. Super störigt!

Kommentera

Publiceras ej